Kayıt Ol
Şifremi Unuttum
MADDE 1 – SATICI BİLGİLERİ
MADDE 1.1 – SATICI Ünvanı: PAMİR
ELEKTRİK SANAYİ VE TİCARET LTD. ŞTİ. Adresi: Fetih Mah. Şeyhulema Recepağa Cad.
No:262 Karatay, Konya / TÜRKİYE. Telefon: +90 332 355 86 16, E-posta adresi:
pamir@pamir.com.tr
MADDE 1.2 – ALICI
Müşteri olarak
pamirlighting.com.tr alış veriş sitesine üye olan ve üye olmadan hizmet alan
kişi. Üye olunurken kullanılan adres ve iletişim bilgileri esas alınır.
MADDE 2 – SATIŞA KONU ÜRÜNÜN ÖZELLİKLERİ
Mal ya da hizmetlerin temel
bilgisi, türü, rengi, marka, modeli, satış bedeli, ödeme şekli, miktarı
siparişin tamamlandığı andaki bilgilerden oluşur. Bilgilerin tamamı
pamirlighting.com.tr adresinde mevcuttur. Ürün veya ürünlerin bilgisini
inceleyebilirsiniz. Pamirlighting.com.tr sitesinde listelenen ürün fiyatları,
açıklanan fiyatlar geçerli fiyatlardır. Fiyat güncellemesi ya da yenilenene
kadar mevcut fiyatlar geçerliliğini korur. Kampanya kapsamında ya da belir bir
süre zarfında listelenen ürünlerin fiyatı, kampanya süresince geçerlidir.
MADDE 3 – GENEL HÜKÜMLER
4.1. ALICI, SATICI’ya ait
olan internet alışveriş sitesinde sözleşme konusu olan ürünün temel
nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin olan ön
bilgileri okuyup, bilgisi olduğunu, elektronik ortamda gerekli olan onay
verdiğini kabul, beyan, taahhüt eder. ALICI’nın Ön Bilgilendirmeyi elektronik
ortamda teyit etmesi, mesafeli satış sözleşmesinin oluşumundan önce SATICI
tarafından ALICI' ya verilmesi gereken adresi, siparişi verilen ürünlere ait
temel özellikleri, ürünlerin vergiler dâhil fiyatını, ödeme ve teslimat
bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini kabul, beyan ve taahhüt
eder.
4.2. Sözleşme konusu olan
ürün, yasal 30 günlük süreyi aşmamak şartıyla ALICI’nın yerleşim yeri
uzaklığına bağlı olarak internet sitesinde ön bilgiler ve açıklamalar kısmında
belirtilen sürede ALICI veya ALICI’nın belirttiği kişi ya da kuruluşa teslim
edilir.
4.3. Kargo firmasının, ürünü
ALICI’ya teslim etmesi sırasında karşılaşacağı her türlü sorun nedeniyle,
siparişi verilen ürünün ALICI’ya teslim edilememesinden dolayı SATICI sorumlu
tutulamaz.
4.4. SATICI, Sözleşme konusu
ürünü eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti
belgeleri, kullanım kılavuzları işin gereği olan bilgi ve belgeler ile teslim
etmeyi, her türlü ayıptan arî olarak yasal mevzuat gereklerine göre sağlam,
standartlara uygun bir şekilde hareket etmeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.
4.5. SATICI, sözleşmeden
doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan ALICI’yı bilgilendirmek ve açıkça
onayını almak suretiyle eşit kalite ve fiyatta farklı bir ürün tedarik
edebilir.
4.6. SATICI, sipariş konusu
ürün veya hizmetin yerine getirilmesinin mümkün olamayacağı bir durumda
sözleşme konusu yükümlülüklerini yerine getiremezse, bu durumu, sözleşmeden
doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan tüketiciye bildirir ve 7 günlük süre
içinde toplam bedeli ALICI’ya iade eder.
4.7. Ürünün teslimatı için
işbu Ön Bilgilendirme Formunun elektronik ortamda teyit edilmesi mecburidir.
Herhangi bir sebeple ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir
ise, SATICI’nın kendi üzerinde bulunan yükümlülükleri hükmen geçersiz kalır,
SATICI özgür kalır.
4.8. Ürünün teslimatı
gerçekleştikten sonra ALICI’ya ait kredi kartının ALICI’nın kusurundan
kaynaklanmayan sebeplerden ötürü yetkisiz kişilerin eline geçmesi, hukuka
aykırı olarak kullanılması sebebi ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün
bedelini SATICI’ya ödememesi halinde, ALICI kendisine teslim edilmiş olması
kaydıyla ürünü 7 gün içinde SATICI’ya iade etmek mecburiyetindedir.
4.9. SATICI’nın, ALICI tarafından siteye
kayıt formunda belirtilen veya daha sonra kendisi tarafından güncellenen
adresi, e-posta adresi, sabit ve mobil telefon hatları ve diğer iletişim
bilgileri üzerinden e-posta, telefon görüşmesi ve diğer yollarla iletişim,
pazarlama, bildirim ve diğer amaçlarla ALICI’ya ulaşma hakkı bulunmaktadır.
ALICI, işbu sözleşmeyi kabul etmekle SATICI’nın kendisine yönelik yukarıda
belirtilen iletişim faaliyetlerinde bulunabileceğini kabul ve beyan etmektedir.
4.10. SATICI mücbir sebeplerden
ötürü veya nakliyeyi engelleyecek hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi
olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim
edemez ise, durumu ALICI’ya bildirmekle yükümlüdür. Bu vesile ile ALICI
siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile
değiştirilmesini ve/veya teslimatı imkânsız hale getiren hal ortadan kalkmasına
kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. ALICI’nın siparişi iptal
etmesi halinde ödediği tutar 7 gün içinde kendisine nakden ve defaten ödenir.
ALICI’nın kredi kartı ile yaptığı ödemelerde ise, ürün tutarı, siparişin ALICI
tarafından iptal edilmesinden sonra 7 gün içerisinde ilgili bankaya iade
edilir. Bu tutarın bankaya iadesinden sonra ALICI hesaplarına yansıması tamamen
banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI, olası gecikmeler için
SATICI’nın herhangi bir şekilde müdahalede bulunamayacağını ve SATICI
tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından ALICI hesabına
yansıtılmasının ortalama 3 haftayı bulabileceğini kabul etmektedir.
4.11. ALICI, SATICI’ya ait
internet sitesine üye olurken verdiği kişisel ve diğer sair bilgilerin gerçeğe
uygun olduğunu, SATICI’nın bu bilgilerin gerçeğe aykırılığı nedeniyle
uğrayacağı tüm zararları, SATICI’nın ilk bildirimi üzerine derhal, nakden ve
defaten tazmin edeceğini beyan ve taahhüt eder.
4.12. ALICI, SATICI’nın
sözleşme konusu siparişin yanında gönderdiği kullanım kılavuzuna uymadan,
yazılı olarak verilen kullanım kılavuzuna uymadan montaj yapmaya çalışır ve
ürüne zarar verirse, ALICI ürünün garanti kapsamından çıkacağını, SATICI’nın
herhangi bir şekilde iade ya da değişim yapmayacağını kabul, beyan ve taahhüt
eder.
MADDE 4 – CAYMA HAKKI
5.1. ALICI, ürünün kendisine veya
gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün
içerisinde, hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe
göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir.
5.2. Cayma hakkının kullanılması
için 14 (on dört) günlük süre içinde SATICI' ya faks veya eposta ile yazılı
bildirimde bulunulması ve ürünün işbu sözleşmede düzenlenen "Cayma Hakkı
Kullanılamayacak Ürünler" hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması
şarttır. Bu hakkın kullanılması halinde,
a) 3. kişiye veya ALICI’ ya
teslim edilen ürünün faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal
ise, iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte
gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri
İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.)
b) İade formu,
c)
d) ALICI’nın kusurundan
kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma olursa veya iade
imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI’nın zararlarını tazmin etmekle
yükümlüdür.
e) Cayma hakkı süresi içinde,
ALICI kaynaklı malın veya ürünün usulüne uygun kullanılması sebebiyle meydana
gelen değişiklik ve bozulmalardan SATICI sorumlu değildir.
f) Cayma hakkının kullanılması
nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına
düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal
edilir.
g) SATICI ürününü satarken, ALICI
tarafından ödenen kargo ücretini geri iade etmez.
h) Cayma hakkı nedeniyle iade
edilen ürünün satıcıya geri gönderilirken ödenen kargo bedeli yurtiçi
siparişlerinde SATICI tarafından yurtdışı siparişlerinde ALICI tarafından
karşılanacaktır.
MADDE 5 – CAYMA HAKKI KULLANAMAYACAK ÜRÜNLER
ALICI’nın isteği veya açıkça
kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ve niteliği gereği geri
gönderilmeye müsait olmayan, tek kullanımlık ürünler, bozulma tehlikesi bulunan
ürünler, kopyalanabilir yazılım ve programları içeren ürünlerin iadesi kabul
edilmemektedir.
8.2. SATICI şikâyet ve itirazları
konusunda başvurularını, aşağıdaki
kanunda belirtilen parasal sınırlar dâhilinde tüketicinin yerleşim yerinin
bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici sorunları hakem
heyetine veya tüketici mahkemesine yapabilir. Parasal sınıra ilişkin bilgiler
aşağıdadır:
28/05/2014 tarihinden itibaren
geçerli olmak üzere:
a) 6502 sayılı Tüketicinin
Korunması Hakkında Kanun’un 68. Maddesi gereği değeri 2.000,00 (iki bin) TL’nin
altında olan uyuşmazlıklarda ilçe tüketici hakem heyetlerine,
b) Değeri 3.000,00(üç bin)TL’nin
altında bulunan uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetlerine,
c) Büyükşehir statüsünde bulunan illerde ise değeri 2.000,00 (iki bin) TL ile 3.000,00(üç bin) TL arasındaki uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılmaktadır.
İşbu Ön Bilgilendirme amaçlarla
yapılmaktadır.